FAQ
De praktiska aspekterna
Din orderbekräftelse är din faktura. Något annat än detta kan vi tyvärr inte erbjuda, eftersom vi uteslutande är en webbplats för privatpersoner.

Vi har ingen fysisk butik, vi är en renodlad onlinebutik.

Om du vill ha mer information om den produkt du letar efter, vänligen skicka ett e-postmeddelande till [email protected] med produktnumret. Vi hjälper dig att undersöka saken närmare.

Om att köpa
Returkostnader betalas av köparen. Paketet måste skickas med leverans till adressen. Observera att vi inte hämtar försändelser som skickats till paketshop eller försändelser som skickats mot postförskott. Det är en fördel att skicka försändelsen med Track and Trace, eftersom du som kund ansvarar för att returen kommer fram till oss. Varorna ska skickas till: Cross Border Supermarkets Operations GmbH (Drinko.se) Hermesvej 10 6330 Padborg Vänligen observera! Du kan inte fysiskt lämna paketet på adressen.

När du har slutfört ditt köp - dvs. klickat på godkänn och angett dina betalningsuppgifter - kommer du att få en orderbekräftelse via e-post. Om e-postmeddelandet inte kommer fram till din inkorg finns det en risk att det hamnar i ditt skräppostfilter. Om du inte får någon orderbekräftelse kan det ha uppstått ett fel. Skicka ett mail till oss på [email protected] så hjälper vi dig att hitta felet eller skicka orderbekräftelsen på nytt.

Ja, för det får vi inte göra. När du köper gränsvaror i Tyskland är det ett lagkrav att köpet av varor och frakt måste vara 2 separata köp: 1. Du köper dina gränsvaror med tysk moms på Drinko.se. 2. Du köper en frakttjänst från ett oberoende fraktföretag. Det kommer att finnas en länk till detta i din orderbekräftelse.

Tyvärr kan vi inte ändra eller lägga till något i en beställning som redan har betalats.

Om den paketbutik du valt är full med paket kommer Transportföretaget skickar dig ett mail med spårningsnummer till ditt paket till närmaste paketbutik som har plats. Där kan du sedan hämta ut ditt paket.

Din beställning behandlas nu och kommer att skickas så snart som möjligt. Leveranstiden för din beställning beror på vilka produkter du har beställt. Leveranstiden för produkterna anges på de enskilda produktsidorna på Drinko.se under "Leveranstid" och alla varor skickas tillsammans.

Transportföretaget skickar dig ett mail med spårningsnummer till ditt paket.

I händelse av att varan är skadad vid mottagandet, vänligen kontakta oss så snart som möjligt via [email protected] för ytterligare information om hur du går tillväga. Det finns en 2-års garanti i enlighet med den danska lagen om försäljning av varor. Vår garanti gäller för defekter i material och/eller utförande. Du kan få varan reparerad, utbytt, återbetald eller ett prisavdrag, beroende på den specifika situationen.

Det är 14 dagars ångerrätt på de flesta varor som köps i vår webshop. För livsmedel och hushållsvaror gäller INGEN ångerrätt. Du måste returnera din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du har meddelat oss att du vill utnyttja din ångerrätt. Meddelandet ska lämnas via e-post till [email protected]. I meddelandet ska du tydligt ange ditt ordernummer och att du vill utnyttja din ångerrätt. Kom ihåg att bifoga en kopia av orderbekräftelsen och/eller vårt avbeställningsformulär i paketet.

Tyvärr erbjuder vi inte byten. Du har dock alltid rätt att använda din ångerrätt.