Inga lediga platser
Tyvärr har vi inga lediga platser för närvarande.
Allmän information
Cross Border Supermarkets Operations GmbH (Drinko.se)
HRB 14436 FL
Etablerad 2019
Eckernförder Landstraße 82
24941 Flensburg
46406688610
Kontakta
Du kan kontakta oss på tel. 46406688610 eller på [email protected]. Telefontider finns alltid angivna längst ner på sidan på Drinko.se. Vi svarar på e-post inom 24 timmar på vardagar. Vid extraordinär arbetsbelastning dock upp till 5 arbetsdagar.
Priser och betalning
På Drinko.se reserverar vi oss för eventuella fel i våra angivna priser. Vidare förbehåller vi oss rätten att ändra priser utan föregående medgivande. Vi reserverar oss för slutsålda produkter.
Drinko.se accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron och Mastercard. Betalningen debiteras ditt konto först när varan skickas. Alla belopp är i SEK kronor och inkl. moms. Vi reserverar oss för prisfel och slutsålda/utgångna produkter.
Leverans och frakt
När du genomför ditt köp hos oss får du en länk i ordermailet där du kan klicka dig vidare för att köpa frakt till ditt paket. Det är enkelt och du behöver bara ange ditt ordernummer som du fått hos oss. Du kan anlita vilket transportföretag som du själv önskar eller hämta varorna på plats hos oss.
Rätt att klaga
Om varan är skadad vid mottagandet ska du kontakta oss så snart som möjligt via vår kundtjänst för att få mer information om hur du ska gå vidare. Du har två års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen.
Reklamationen gäller inte defekter eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Det finns ingen reklamationsrätt för kommersiella inköp.
Drinko.se står för returkostnaden vid reklamation i form av en returetikett som skickas till din e-postadress. Du måste då returnera din beställning utan onödigt dröjsmål.
Var reklamationsrätten inte omfattarRätten att klaga omfattar inte varor för hushållets löpande konsumtion. När det gäller varor som inte är avsedda för daglig användning i hushållet bör du vara medveten om att det inte föreligger något fel om felet beror på slitage, felaktig användning (t.ex. i strid med bruksanvisningen) eller yttre påverkan (t.ex. blixtnedslag, förlust, slag, vätska eller fukt). I dessa fall måste du stå för kostnaderna för undersökning av produkten och eventuella reparationer.
Undersökningsavgift
I samband med undersökning av din produkt har Drinko.se rätt att ta ut en undersökningsavgift om felet inte täcks av garantin (se ovan). Avgiftens storlek beror på vilken produkt det gäller. Undersökningsavgiften är 500 SEK eller maximalt vad varan kostade som ny.
Återbetalning
Vid återbetalning kommer det överenskomna beloppet att överföras till det kreditkort som du använde för köpet.
Rätt till ångerrätt
Drinko.se tillhandahåller ångerrätt i enlighet med konsumentköplagen enligt följande: För livsmedel och hushållsvaror finns INGEN ångerrätt.
Du har 14 dagars full returrätt på de flesta varor som du köper i vår webbshop. Perioden börjar från och med dagen:
- Var du tar emot beställningen.
- Tar emot den sista varan i fysisk besittning vid ett kontrakt om flera olika varor som beställts i en beställning men som levereras individuellt eller i flera partier.
- Tar emot det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning vid ett avtal om leverans av varor som består av flera partier/delar.
- De första varorna i fysisk besittning, vid regelbundna leveranser av varor under en viss period.
Varor som är undantagna från ångerrätten
Följande typer av varor omfattas inte av ångerrätten:
- Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte kan returneras och där förseglingen har brutits efter leveransen.
- Varor som på grund av sin art blir oskiljaktigt blandade med andra varor vid leverans.
- Varor där förseglingen har brutits.
- Varor som snabbt försämras eller blir föråldrade.
Returnerar
Du ansvarar för returkostnaderna. Paketet måste skickas med leveransen till adressen. Observera att vi inte hämtar försändelser som skickas till paketbutiker eller försändelser som skickas mot efterkrav. För din egen säkerhet är det fördelaktigt att skicka försändelsen med Track and Trace, eftersom du som kund är ansvarig för att returen når oss.
Varorna ska skickas till:Cross Border Supermarkets Operations GmbH (Drinko.se) c/o Erik Petersen
Hermesvej 10
6330 Padborg
NB. Ingen försäljning, inga byten eller returer på denna adress.Du måste returnera din beställning utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar efter att du har meddelat oss detta. att du vill utöva din ångerrätt. Meddelandet måste skickas via e-post till [email protected]. I meddelandet måste du klargöra för oss att du vill utöva din rätt till Rätt till ångerrätt. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen och/eller vårt avbeställningsformulär i paketet. Klicka här för att ladda ner formuläret för återkallelse. Du kan inte frånträda avtalet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att ge ett tydligt meddelande. Vi tar inte emot paket som skickas med kontant betalning vid leverans.
Varans skick vid återlämning
När du returnerar varor ansvarar du för att de är ordentligt förpackade. Du bär risken för varorna från det att de levereras till dess att vi får dem tillbaka. Vid beställning av alla produkter är originalförpackningen en del av varans värde. Därför måste den alltid returneras tillsammans med varorna.
Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varorna till följd av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varan som om du skulle prova den i en fysisk butik. Om föremålet har provats utöver vad som beskrivs ovan anses det vara begagnat. Detta innebär att om du ångrar ditt köp får du endast en del av eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varornas handelsvärde vid tidpunkten för mottagandet av returen. För att få full återbetalning måste du testa produkten utan att använda den.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp som du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för kommer denna att dras av från köpesumman. Om du utnyttjar din ångerrätt inom 14 dagar från inköpsdagen återbetalas betalningen.
Vad gäller för
Leveranskostnaderna för beställningen kommer också att återbetalas (med undantag för extra kostnader till följd av ditt val av en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder).
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit de returnerade varorna, eller 14 dagar från det datum då vi har mottagit bevis på att varorna har returnerats. Återbetalningen görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit de returnerade varorna, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat varorna vid den tidpunkten.
Cookies
En cookie är en term som används för att beskriva det faktum att en användares beteende på ett nätverk registreras hos användaren (på användarens hårddisk). På så sätt vet servern (t.ex. en webbplats) vem användaren är nästa gång han eller hon besöker webbplatsen. Det enda som dessa cookies används för är att känna igen din dator.
Personlig information lagras inte i en cookie, utan snarare information om användarens beteende på en webbplats, t.ex. ett användarnamn som anges när du loggar in på en viss del av webbplatsen.
En cookie lagras på användarens hårddisk tillsammans med cachade filer. En cookie är därför en textfil som skickas till din webbläsare från en webbserver och lagras på din dators hårddisk. Du kan ställa in din webbläsare så att den meddelar dig när du får en cookie, eller så kan du välja att helt avaktivera cookies.
Du har alltid möjlighet att radera cookies från din dator. I Internet Explorer 5.X raderas cookies under menyn "Funktioner" -> "Internetinställningar" -> "Ta bort cookies".
Cross Border Supermarkets Operations GmbH (Drinko.se)
Logistik och lagerverksamhet för Drinko.se hanteras av systerbolaget Cross Border Supermarkets Operations GmbH. Alla livsmedel och material som kommer i kontakt med livsmedel ägs av Cross Border Supermarkets Operations GmbH tills de säljs till konsumenten. Det är således bolaget Cross Border Supermarkets Operations GmbH som der utövar tillsyn över.
Tillgång till rättslig prövning
Om du som konsument vill klaga på ditt köp kan du kontakta kundtjänsten på [email protected].
Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:ARN (Allmänna reklamationsnämnden)
BOX 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga på Europeiska kommissionens onlineportal för klagomål.
Handelsvillkoren uppdaterades senast den 01-11-2023